Tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.
Zaloguj się lub zarejestruj.
Region: Od nowego roku zawieszone będzie połączenie kolejowe Jasło - Zagórz |
Ze względów finansowych czasowo zostanie zawieszona część kursów pociągów w ramach przewozów regionalnych. Dotyczy to między innymi składów relacji Jasło – Zagórz.
Samorząd województwa - ze względów finansowych (brak wystarczających środków w budżecie województwa) musiał, ogłaszając drugi przetarg na świadczenie usług w zakresie kolejowych przewozów pasażerskich, dokonać "racjonalizacji wydatków", czyli zawieszenia kursów o małym zainteresowaniu i niskiej rentowności oraz skrócenia okresu na realizację zamówienia do 10 miesięcy. Jednocześnie "samorząd województwa poczyni wszelkie możliwe działania, aby wygospodarować środki finansowe na wykonanie usługi w pozostałych miesiącach roku 2015". W informacji Urzędu Marszałkowskiego podano główne przyczyny czasowego ograniczenia kursów: - brak wystarczających środków w budżecie województwa, spowodowane głównie znacznym zmniejszeniem tzw. janosikowego - małe zainteresowanie pasażerów likwidowanymi połączeniami. W roku 2014 w okresie trzech pierwszych kwartałów pokrycie kosztów uruchomienia pociągów przychodami wynosiło średnio tylko ok. 5%. Pozostałe 95% kosztów pokrywane było z rekompensaty z Urzędu Marszałkowskiego. Dzięki zawieszeniu połączeń mają zostać zaoszczędzone środki, które będą wydatkowane na przewozy regionalne i dalsze usprawnienie ruchu pasażerskiego. Zawieszenie kursów ma charakter czasowy. Związane jest to również z przygotowaniami do wprowadzenia Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej. Projekt ten w założeniu ma znacznie poprawić ruch pasażerski na Podkarpaciu. LISTA ZAWIESZONYCH LINII (z regionu) ZE STATYSTYKĄ: - Linia 108 (Jasło – Zagórz). 4 połączenia zawieszono. W 2014 r. - średnia frekwencja 11 osób w pociągu - średnia rentowność ok. 5 %. Zawieszenie połączeń do czasu zakończenia modernizacji linii w perspektywie 2014-2020. - Linia 91 (Kraków – Tarnów – Rzeszów – Przemyśl). 5 połączeń zawieszonych. W 2014 r. - średnia frekwencja ok. 22 osoby na pociąg - rentowność 8%. (md) Źródło: Urząd Marszałkowski
Wydawca portalu lesko.net.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczanych przez użytkowników. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
REKLAMA: » Wyślij komentarz
Tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.
Zaloguj się lub zarejestruj.
» Brak komentarzy
Nie ma tu jeszcze komentarzy.
|
« poprzedni artykuł | następny artykuł » |
---|
Zapraszamy na nasz kanał < kliknij tutaj >